Stropy Teriva to monolityczno-prefabrykowane stropy gęstożebrowe. Mają specyficzną budowę: produkowane są z belek kratownicowo-stalowych, pustaków keramzytowych oraz betonu układanego na budowie. Stropy Teriva używane są w budownictwie mieszkaniowym jednorodzinnym, jak i wielokondygnacyjnym budownictwie wielorodzinnym, często stosowany jest również a także w budownictwie użyteczności publicznej.

Wady stropów Teriva

Zacznijmy od wad tych  popularniejszych stropów. Jedną z nich jest fakt, że na etapie projektowania przedmiotowy strop wymaga bardzo rzetelnego zaprojektowania. Przed zakupem pustaków i belek należy skrupulatnie sprawdzić, czy wszystko się zgadza. Stropy Teriva wymagają również wiele pracy, jeśli chodzi o montaż. Są bardzo pracochłonne, stosuje się przy nich wiele podpór montażowych, żeber rozdzielczych i innych rozwiązań. Strop powinien więc być montowany przez profesjonalną ekipę budowlaną z dużym doświadczeniem. By dobrze spełniał swoją funkcję, musi być wykonany rzetelnie, skrupulatnie i solidnie.

Zalety stropów Teriva

Jednak jeśli bliżej przyjrzymy się stropom Teriva, okazuje się, że posiadają one zdecydowanie więcej zalet niż wad. Dlatego właśnie są bardzo chętnie stosowanym rozwiązaniem przez wielu architektów. Przede wszystkim stropy te mają świetną izolacyjność akustyczną oraz termiczną, pomimo tego, że konstrukcja sama w sobie nie jest bardzo ciężka. Co za tym idzie, stropy te sprawiają, że dom staje o wiele bardziej energooszczędny i tańszy podczas późniejszego użytkowania. Stropy Teriva są uniwersalne. W łatwy sposób strop ten można ukształtować do zaprojektowanej powierzchni, dlatego można stosować nawet w budynkach o nieregularnych kształtach. Stropy Teriva to także niskie koszty budowy. Są wygodne w pracy. Łatwo się je przewozi i magazynuje, do ich montażu nie jest wymagany ciężki sprzęt. Podpory montażowe stosowane w stropach Teriva sprawiają, że nie jest potrzebne już deskowanie. Nośność stropu zawsze można zwiększyć, zamawiając prefabrykaty z większym zbrojeniem lub wykonać dozbrojenie już na miejscu budowy.